Włączenie menedżera personalnego do sieci kontaktów
Kontaktowa rozmowa telefoniczna ma dwa cele. Jeżeli pan Kramer dobrze przygotuje pytania i uda mu się skłonić rozmówcę do dyskusji na temat obowiązków związanych z konkretnym stanowiskiem, uzyska wiele informacji, które nigdy nie znalazłyby się w żadnym ogłoszeniu. Mogą one mieć decydujące znaczenie dla pana Kramera, np. spowodować, że dojdzie do wniosku, iż dana oferta nie jest dla niego odpowiednia. Z reguły jednak zdobyta wiedza pozwala o wiele precyzyjniej przygotować zarówno list motywacyjny, jak i życiorys, i lepiej dopasować je do wyma- gań pracodawcy. Pracodawcę bowiem często interesują doświadczenia uważane przez klienta za nieistotne, które jednak w konkretnym przypadku nabierają wyjątkowej wartości. Klient zyskuje więc przewagę nad innymi kandydatami, którzy przygotowują swe dokumenty wyłącznie na podstawie ogłoszenia i własnych domysłów odnośnie do życzeń przedsię-biorstwa.
Drugim i niemal jeszcze ważniejszym celem rozmowy telefonicznej jest włączenie rozmówcy do budowanej sieci kontaktów. Jeżeli za pomocą inteligentnych pytań i umiejętności komunikacyjnych klientowi uda się nie tylko sprawić wrażenie kompetentnej osoby, ale i nawiązać z rozmówcą dobre stosunki, istnieje prawdopodobieństwo, że przedstawiciel firmy go zapamięta. Nie gwarantuje to bynajmniej otrzymania pracy, ale przynajmniej zwiększa szanse zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
Leave a reply